Ste zmätení ohľadom doplňovania horčíka, vápnika, vitamínu D a K2? (tretia časť)
Ste zmätení ohľadom doplňovania horčíka, vápnika, vitamínu D a K2? (tretia časť)

Ste zmätení ohľadom doplňovania horčíka, vápnika, vitamínu D a K2? (tretia časť)

Mýtus o vápniku

V mojich posledných dvoch článkoch (časť 1, časť 2), som hovorila o vzťahu medzi horčíkom, vápnikom, vitamínom D a vitamínom K a významom horčíka. Dnes sa podelím o svoje myšlienky o tom, prečo si myslím, že väčšina ľudí nadmerne dopĺňa vápnik, akú úlohu má vápnik v synergii a kedy a ako doplniť vápnik, pokiaľ je to potrebné.

Problém

Medzi mnohými e-mailami, ktoré dostávam, je veľké množstvo od žien, ktoré majú cez 50 rokov a majú strach o svoje zdravie. Mali test hustoty kostí a:
bolo im povedané, že buď:
- majú osteopéniu alebo osteoporózu
- dostávajú vysoké dávky vápnika
- ich zdravie kostí sa nezlepšuje alebo stále klesá
- pridávajú sa iné problémy, napríklad svalové zášklby a kŕče

Niet divu, že sa cítia mizerne a čudujú sa, čo urobili zle. Som rada, že môžem povedať, že zle neurobili nič. Riadili sa radou lekára, ktorý neuvažoval o synergii vápnika s horčíkom, vitamínom D a vitamínom K. Dobrou správou je, že o tom píšem už desiatky rokov a že dezinformácie možno ľahko napraviť.

Pravdepodobne nepotrebujete viac vápnika

Na rozdiel od horčíka nie je vápnik v pôde vyčerpaný. Vápnik nájdete v nasledujúcich potravinách: mliečne výrobky, zelenina, semená, orechy, ryby a kôrovce. Navyše, vápnikom je tiež obohatené množstvo potravín (pomarančový džús, mandľové mlieko, kokosové mlieko, atď.). Ak budete jesť potravu s obsahom aspoň 600 mg vápnika denne, bez ohľadu na situáciu alebo stav, nie je podľa môjho názoru suplementácia vápnika vhodná.

A čo moje zdravie kostí?

Ak konzumujete aspoň 600 mg vápnika denne, ale máte príznaky nedostatku horčíka, potom nasýtenie vášho tela horčíkom zvýši zdravie vašich kostí.

Počas môjho posledného seminára o horčíku a osteoporóze som povedala:

Vedeli ste, že existuje približne sedemnásť živín potrebných pre zdravé kosti, vrátane horčíka, najdôležitejšieho minerálu, spolu s vápnikom? Susan Brownová, Ph.D., riaditeľka projektu Vzdelávanie o osteoporóze v Syracuse v New Yorku, varuje, že "použitie suplementácie vápnika tvárou v tvár nedostatku horčíka, môže viesť k ukladaniu vápnika do mäkkých tkanív, ako sú kĺby, čo podporuje artritídu alebo ochorenie obličiek - prispieva k obličkovým kameňom. "Dr. Brownová odporúča pre prevenciu a liečbu osteoporózy dennú dávku 450 mg horčíka.

Vápnik v rámci synergie

Ako som spomenula vo svojom skoršom príspevku, vápnik je antagonistický s horčíkom a tento antagonizmus poháňa mnoho funkcií tela. Napríklad vápnik kontrahuje svaly; zatiaľ čo horčík ich uvoľňuje. Vápnik pomáha pri zrážaní krvi; zatiaľ čo horčík pomáha znižovať zrážanlivosť. Vápnik môže prispieť k zápalu podľa niekoľkých štúdií; horčík je prirodzene protizápalový. Táto synergia pomáha tepu srdca, prispieva ku krvnému obehu a umožňuje nám sa pohybovať.

Doplnenie vápnika

Tu je odpoveď, ktorú posielam ľuďom, ktorí žiadajú o suplementáciu vápnika, bez ohľadu na okolnosti alebo stav:
Zýkladm, ktorým musíte začať, je zistiť, koľko vápnika je v potravinách, ktoré jete. Na internete nájdete tabuľky, kde sú uvedené množstvá vápnika v špeciálnych potravinách. Môžete si viesť aj denník, aby ste vedeli, koľko vápnika priemerne konzumujete.

Akonáhle to viete, môžete sa rozhodnúť, či pre vás bude suplementácia vápnika pracovať.

Dr. Deanová navrhuje, že ak budete jesť 300 mg alebo viac (ale menej ako 600 mg) potravín bohatých na vápnik, môžete zvážiť použitie 1 čajovej lyžičky vápnikového doplnku ReCalcia. Ak budete jesť 300 mg alebo menej potravín bohatých na vápnik, môžete zvážiť použitie 2 čajových lyžičiek ReCalcia. Môžete tiež použiť pomalý štart program s týmto produktom, začať na 1/4 lyžičky denne a zvýšiť buď na 1, alebo 2 čajové lyžičky denne.

Ak konzumujete 600 mg alebo viac vápnika v potravinách, nemusíte vápnik vôbec dopĺňať. Dr. Deanová sa riadi pokynmi EÚ a WHO pre suplementáciu vápnika, ktoré odporúčajú, že 600 mg vápnika denne je pre väčšinu ľudí dostačujúce.

V poslednej časti tejto série si budeme rozprávať o vitamíne D.

Aloha,
Dr. Carolyn Deanová






Späť na zoznam
Upozornenie !
Tieto stránky sú len informatívne a nemožno ich použiť ako náhradu za rady lekárov.
Kategórie

Rýchla navigácia
Odmietnutie zodpovednosti!
Neošetrujeme, nediagnostikuje, neliečime ani sa nepokúšame predchádzať chorobám a žiadne rady ani tvrdenie zákazníkov, ktorí nám zanechali hodnotenia v žiadnom prípade nenaznačujú žiadny zdravotný výsledok vďaka používaniu našich produktov. Výsledky sa budú líšiť. Žiadne vyhlásenia obsiahnuté na týchto stránkach nenahrádzajú lekárske rady, prevenciu a liečbu.

Picomineral.sk

ReMineralizujte sa! Vysoko vstrebateľné minerály od doktorky Carolyn Dean - RnA ReSet

Aktuality

Tento web používa súbory cookie. Prechádzaním tohto webu vyjadrujete súhlas s ich používaním.